Pagina's

Sunday, April 17, 2011

Dag 1: Transit, Chicago



Om half 9 op een zondagochtend naar Schiphol, en om 7 uur savonds zit je in Chicago in een cocktailbar.

Conversatie met de serveerster:
"Can you make me something bitter and uplifting? I don't like sweet cocktails. Oh, and I love gin".
"Sure. I'll ask the guy to make you an Infinite Jest, and go easy on the St Germain, 'cause that's sweet, and then use gin stead of wodka".
"Sounds great".





5 minuten later: "Here's your drink. The bartender was very happy with your choice, he says that's how this drink should be made".

Amerika, het land van de onbegrensde mogelijkheden en onverdiende complimenten.

We blijven nog even, en aangezien Sable om de hoek van ons hotel zit, gaan we er vast nog een keer aan de bar zitten en dan laat ik de barman weer iets nieuws voor me mixen.

We aten er ook, onder meer heerlijke paddestoelenburgers met uienjam, en gefrituurde kip op wafels met maple syrup.

Nu eerst een dutje. Want hoewel ik niet in jetlag geloof, kan ik niet ontkennen dat ik moe ben. We zijn tenslotte al zo'n 20 uur wakker....

1 comment:

  1. Wow, gefrituurde kip op wafels met maple syrup, dat klink eigenlijk best vies, maar ik vertrouw jullie oordeel. Ik was helemaal vergeten om zaterdagavond nog te bellen om doei te zeggen. Als goedmakertje zal ik elke dag jullie blog lezen. DOEI x emma

    ReplyDelete