Pagina's

Sunday, April 24, 2011

Dag 7: dag Chicago, hallo New Orleans


We namen afscheid van een zonnig, maar nog steeds behoorlijk koud Chicago met een laatste wandeling en een zakje van de 'beste popcorn ter wereld', Garrett's Popcorn.



2 uur in het vliegtuig en je stapt uit in een tropische wereld van palmbomen, plakkerig zwoele temperaturen en muziek op elke straathoek. Het was even een kleine cultuurshock maar de gefrituurde oesters en BBQ Shrimp bij Mr. B.'s maakten alles goed. Zien jullie ook een patroon hier? De overgang naar een nieuwe plek vind ik nooit echt makkelijk. Maar ergens aan een bar zitten, drankje in de hand, rustig om me heen kijken naar wat er allemaal gaande is, luisteren naar het geroezemoes, iets te eten bestellen - niets geeft me zo snel een gevoel voor een nieuwe plek als leuke horeca.

De BBQ Shrimp zijn Mr. B.'s signature dish. Als je ze bestelt word je gewaarschuwd voor hele garnalen die je zelf moet schoonmaken aan tafel, en ze arriveren samen met een slab, die je door de ober wordt omgeknoopt. Die deed ik na 5 minuten af natuurlijk. Ik kan best een bord garnalen in boterige pittige saus eten zonder mezelf helemaal onder te knoeien, dank u. Het tafelkleed, dat was een ander verhaal.





Ik kan nu ook wel vast zeggen dat ik mijn hoop gevestigd heb op 4 weken rijst en vis in Japan. Die moeten er straks maar voor zorgen dat ik niet tonnetje rond weer in Amsterdam aankom...

No comments:

Post a Comment