Pagina's

Saturday, April 23, 2011

Dag 6: Chili's en bier




"Wat gaan we vandaag doen?"
"We gaan lunchen bij Xoco, een ander Rick Bayless restaurant".
"Ok."
"We gaan wel al om 11:00, want rond lunchtijd staat er een rij en moet je meer dan een uur wachten."
"Ok...."

Dus at ik weer alleen maar een sinaasappel als ontbijt, zodat we om 11:00 met rammelende maag in de nog zeer korte (een man of 6) rij konden aanschuiven. Toen we een uurtje later weggingen stond de rij tot ver buiten de deur.




Dit is een Torta Ahogada: Golden pork carnitas, black beans, tomato broth, spicy arbol chile sauce, pickled onions. Kost 6,80 euro, en ik kan met de hand op het hart zeggen dat het het lekerste was wat ik in een week Chicago gegeten heb. Niet dat de rest niet lekker was (Chicago is boordevol fantastische restaurants in alle soorten en maten en prijsklassen). Dus het zegt wel iets over het niveau, maar het zegt vooral iets over mijn smaak. Dit is mijn eten: vers, spicy, on-pretentieus, met smaken die niet direct bekend zijn maar toch vertrouwd voelen.

' sAvonds een tripje naar de Goose Island Brewery, waar het eten niks bijzonders was, maar het bier geweldig.




Chicago by night.


Nu nemen we zometeen het vliegtuig naar zonniger oorden. Het schijnt 27 graden C te zijn in New Orleans, en ik ben echt enorm toe aan een beetje zon en warmte....

2 comments:

  1. Hé Klary! Wat een fijne blog! Ik krijg helemaal zin om je na te reizen. Heb je nog een goeie tip voor een hotel in Chicago? Heeeeeel veel plezier nog, groet, Job

    ReplyDelete
  2. ga je ook naar Chicago dan? kan het erg aanraden.
    Wij zaten in de Hampton Inn & Suites Downtown, maar ga gewoon naar Booking of Expedia voor een goeie deal. Metros en bussen zijn prima in Chicago dus je bent overal zo.

    ReplyDelete