Pagina's

Thursday, April 21, 2011

Dag 4: Topolo, Topolobampo!



Ik hou van bitter.

In een biercaf'e vraag ik altijd om 'het bitterste bier dat je hebt' , in een cocktailbar zeg ik: 'ik lust geen zoete cocktails, maak me iets bitters'. Koffie, grapefruit, ultrapure chocola, witlof, mamelade, tonic, en - bitterste der bitterheden - Fernet: bring it on.

Als ik dus in een restaurant het volgende bier op de kaart zie staan: Bitter Woman, Pale Ale with mighty hop flavor and intense bitterness, dan moet ik dat wel bestellen.



Ik werd er vrolijker van dan zij.


We aten bij Topolobampo, 1 van de restaurants van het Rick Bayless Imperium. Mexicaans eten op topniveau.

Het lekkerste hapje waren mijn Gordita's

Crispy, puffy black bean gorditas, crispy pork belly, velvety black bean sauce, huazontle, crunchy chicharron, salsa negra, crema. Met een zwarte bonensaus waar ik wel een heel bord van op had gekund.

We zijn niet alleen maar aan het eten hoor. We lopen ook heel veel rond door Chicago,

vaak met het hoofd in de nek om alle onwaarschijnlijke wolkenkrabbers te bekjken.

Architectenvrienden, wat is dit?



2 comments:

  1. Aqua Tower van Studio Gang
    http://en.wikipedia.org/wiki/Aqua_%28skyscraper%29

    ReplyDelete
  2. Het lijken wel op elkaar gestapelde eierdozen!

    ReplyDelete